Cursussen Yoga Meditatie Tiel-Erichem

Authentieke Yoga meditatie van de Himalaya Traditie


Locatie:

Dorpshuis Erichem
Erichemseweg 30


Ontdek wat Yoga werkelijk is

Bekijk hier de brochure voor meer informatie.

Of meld je hier aan voor een van onze cursussen!


Basiscursus I

Tijd: van 19.00 tot 20.15 uur.
Dag: op maandagavond van 10 september t/m 26 november 2018.
Aantal avonden: 11 avonden.
Proefles: de cursus begint met een proefles.


Herfstcursus

Tijd: van 20.30 tot ca. 22.15 uur.
Dag: op maandagavond van 10 september t/m 26 november 2018.
Aantal avonden: 11 avonden.
Vervolgcursus: Deze cursus is bedoeld voor hen die al een basis in yoga hebben of de Basiscursus hebben gevolgd


Basiscursus IIa

Tijd: van 19.00 tot ca. 20.15 uur.
Dag: op maandagavond van 7 januari t/m 18 februari 2019.
Aantal avonden: 7 avonden.


Wintercursus

Tijd: van 20.30 tot ca. 22.15 uur.
Dag: op maandagavond 7 januari t/m 18 februari
2019.
Aantal avonden: 7 avonden.
Vervolg cursus: deze cursus is een voortzetting van de Herfstcursus, en is bedoeld voor hen die al een basis in yoga hebben of de Basiscursus hebben gevolgd.


Basiscursus IIb

Tijd: van 19.00 tot 20.15 uur.
Dag: op maandagavond 4 maart t/m 29 april
2019.
Aantal avonden: 8 avonden.


Lentecursus

Tijd: van 20.30 tot ca. 22.15 uur.
Dag: op maandagavond 4 maart t/m 29 april
2019.
Aantal avonden: 8 avonden.
Vervolg cursus: deze cursus is een voortzetting van de Wintercursus, en is bedoeld voor hen die al een basis in yoga hebben of de Basiscursus hebben gevolgd.


Yoga-biofeedback en Stressreductieprogramma’s (HeartMath Hartcoherentie-training) op afspraak

INHOUD van de Yogacursussen

Meditatie voor mentale en emotionele rust
Diepe ontspanning om stress te overwinnen
Subtiele Hatha Yoga voor vitaliteit en energie
Adem- en energiebeheersing voor rust en balans
en
Mindfulness
ten grondslag aan alle 8 stappen van Yoga

Ervaren docent
Beoefening, Begeleiding, Uitleg Ervaringsgericht

Docent: Louella Gerritsen

Bevorder uw fysieke, mentale, emotionele en spirituele gezondheid!



Wetenschappelijk onderzoek naar yoga en de therapeutische effecten ervan wijzen uit dat meditatie spanning vermindert en mensen vitaal houdt. De verschillende yogatechnieken, stellen je in staat je gezondheid te verbeteren evenals je functioneren in de maatschappij en het dagelijks leven. Je leert invloed uit te oefenen op het autonome zenuwstelsel. Het effect is ontspanning van lichaam en geest, zodat ontspanning, door de dag heen, onder alle omstandigheden ontstaat. Yogabeoefening is een zeer effectief middel tegen stress en de gevolgen ervan. Stress ondermijnt het immuunsysteem, met als gevolg dat ziektes kunnen toeslaan. Yoga heeft een preventieve werking m.b.t. ziekten. Yogameditatie heeft deze heilzame uitwerking omdat zij – en dit is het werkelijke doel van yoga – je leidt naar de kern van je bestaan en jezelf, op alle niveaus. Andere gunstige effecten hebben betrekking op, onder andere, je mentale, emotionele en fysieke weerbaarheid, concentratievermogen, geheugen, creativiteit, intuïtie, geestelijk evenwicht.

Yogawetenschap houdt zich bezig met het lichaam, de ademhaling, de geest, de ziel en ook het universum. Zij is zowel praktisch als theoretisch.